S.Rushdie ir jo naujausia knyga lietuviškai |
Berlyne žymusis kūrėjas pristatė savo knygą – dienoraštį “Scrapbook of the Sixties” bei filmuotą projektą 365 Day Project. J.Mekas prieš dešimtmetį kasdien filmavo trumpus siužetukus iš savo gyvenimo. Jis sakosi, norėjęs turėti ką parodyti draugams iš kelionių ar įamžinti gabalėlį kasdienybės savo prisiminimams. Ar ne tai mes dabar darom, dalinamės savo gyvenimo nuotrupomis socialiniuose tinkluose? Bet padaryti iš to meną gali tik toks išprotėjęs menininkas avandardistas J.Mekas. Foje prie įėjimo į didžiulę virš tūkstančio žmonių talpinančią salę sustatyti dvylika monitorių, kiekvienas rodė tam tikrą mėnesį nufilmuotus epizodus. Pastebėjau ir Maestro tyliai stovintį ir žiūrintį į savo kūrinį, į žmones, jų reakciją. Priėjau pasisveikinti, užsimezgė small talk, pajuokavom apie vokiečius. Paklausiau kad važiuoja namo, atsakė – rytoj. Patikslinau – rytoj į Ameriką, o jis lyg pyktelėjęs man sako: ne į Ameriką, o į Niujorką. Vat taip.
Su J.Meku pavyko kartu nusifotografuoti |
“Aš nesuprantu pasaulio. Dabar jau visai nieko nebesuprantu”, - pasakė J.Mekas pilnai salei jau pačioje susitikimo pradžioje.
Dar vienas autografas mano kolekcijai |
Kilus dar vienam klausimui apie teroristus, jis rėžė atgal, prašydamas pasvarstyti kodėl niekas jų neieško Saudo Arabijoje, kuri parduoda naftą ir už gautus pinigus nežinia ką finansuoja. “Jei norite rasti tiesą, follow the money (sekite paskui pinigus)” - pasakė jis ir sarkastiškai nusijuokė. Lyg tiesa būtų jam senai žinoma. Apskritai žavėjo jo britiškas jumoro jausmas, sugebėjimas beveik iš visko intelektualiai pasišaipyti. Sunku patikėti, kad prieš tave sėdi žmogus, kuris buvo priverstas tiek metų slapstytis.
Gerbiu S.Rushdie, bet prisipažinsiu, kad jo tekstai tikrai nėra iš lengvųjų. Pamenu, Vidurnakčio vaikus perskaičiau tik iš trečio karto ir tik pasitelkus valios pastangas, kurios pabaigoje buvo apdovanotos nepaprastu teksto grožiu, išraitytais sakiniais, pakibusiomis tarp sakinių mintimis ir tokia teksto jėga, kad ilgai po to visos kitų autorių knygos atrodė kaip banalus popsas. Naujausias jo romanas irgi ne iš lengvųjų, nors visur pristatomas kaip pasaka, nes būtent tiek laiko pasakas sekė žymioji Šechrezada. Tačiau visi, mėgstantys gražius ir daugiasluoksnius žodžių audinius su išraitymais ir nėriniais, su tekste paslėptais simboliais ir šifrais, bus laimingi gavę naują dozę geros literatūros.
Jo romane pagrindiniai veikėjai apsupti džinais, kurie krečia linksmas nesąmones. Pasak autoriaus, rašydamas “Džozefą Antoną” jis buvo taip pavargęs nuo tiesos, kad vėliau ėmėsi visiškai priešingo žanro – fantastikos, kur viskas išgalvota. S.Rushdie sako, kad Indijoje daugybė žmonių vis dar tiki džinais, jis pats taip pat užaugo jų apsuptas. Delyje net yra viena bažnyčia, kur žmonės neša laiškus džinams su prašymais. Ir tiki jais kaip kokiu Kalėdų seneliu. Jenny iš Zanzibaro paskui patvirtino, kad jų šalyje džinai irgi be proto populiarūs – žmonės elgiasi taip, kad tik jų neįsiutinti, tėvai vaikus gąsdina džinais. Pasak S.Rushdie, džinai yra linksmi personažai, sukurti iš faktų ir mitologijos. Anot jo, jie tokie good bad guys, simpatiški blogieji veikėjai, nes indų pasakose gerieji personažai nėra tik geri, o blogieji – tik blogi. Ir dar – džinai labai seksualūs, nes, pasak besišypsančio autoriaus, jie turi daug laiko ir nelabai žino kuo užsiimti.
Eilė prie autoriaus autografų |
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą